sunnuntai 23. elokuuta 2015

a, b, c, d... elämäni aakkoset

Tässä siis yksi niistä postauksista, jotka ovat tuolla luonnoksissa lojunneet. Nyt sain viimeisiinkin kirjaimiin jutut kirjoitettua ja vitsit oli muuten osaan vaikea saada mitään järkevää. Ei sillä ettei niiden vähyyttä tuolla olisi havaittavissa.. Kuitenkin klassinen elämäni aakkoset-postaus siis. Tämä varmasti avaa niitä minun mielensyvempi sopukoita vähän teille sekä myös raottaa elämäni tärkeitä asioita. Joten eiköhän sitten pistetä lista esiin!

Ajaminen - Juu, no tämä on sellainen asia johon minulla oli pitkään iso pelko ja edelleenkin tuo pelko vaikuttaa. Onneksi kuitenkin kärsivällisiä ihmisiä on olemassa ja pääsin kuin pääsinkin tuosta pelosta yli ja vaikka ajaminen ei minulla todellakaan ole mitään täydellistä, niin olen siitä oppinut nauttimaan.

Biisit - Usein kuunnellessani mietin miten tuo kyseinen biisi liittyisi siihen omaan elämään. Kehittelen niille tarinoita sun muuta, liitän biisejä tiettyihin ihmisiin, tapahtumiin tai vaikka ihan vain tunnetiloihin. En voisi kuvitella eläväni ilman taustalla soivaa musiikki. Paitsi tietenkin silloin kun se on epäsopivaa...

C-kaarevuus - Kovasti uhosin etten ripsienpidennyksiä pistäisi enää, mutta tässä sitä ollaan. Kierre on aseteltu valmiiksi... Tuota kaarevuutta minulla on aina ollut ja edelleenkin on. Omat ripset kuin tuppaavat olla ihan piikkisuorat.

Dogit - Rakastan koiria niin paljon, että olen 110% varma, että sellaisen tulen itselleni hankkimaan kuin aika vain on oikea. Kaikki koirat vain sulattavat sydämeni aivan totaalisesti.

Elämä - Meillä on vain yksi annettu ja sitä joudun itsellenikin välillä muistuttamaan. Vaikka se potkiikin välillä perseelle, niin onhan elämä aika mahtavaa. Varsinkin kun siitä oppii nauttimaan ja asioita oppii hyväksymään. Onhan se elämä aika ihmeellinen asia.

Fuck - Tuota kuulee minun suustani niin englanniksi kuin suomeksi. Myös viesteissä tätä sanaa esiintyy aivan liian usein.


Google - Noh, niih, sitä tulee nyt googlailtua päivittäin vähän kaikenlaista. Tässä sitä tuli yksi päivä muisteltua niitä kouluaikoja ala-asteella, kun tietoa etsittiin ihan kirjaston kirjoista.

Helsinki - Vaikka rakastankin matkustelua ja minulla on monta suosikki kaupunkia, niin onhan se oma kotikaupunki aina se koti. Kultaakin kalliimpi.

Inka - Pitääkö edes selitellä? Ollaan siskoja, jotka on syntynyt väärään perheeseen.

Jäärä - Syyllinen. Jäärä minä todellakin olen, vaikka en sitä aina suostu myöntämään. Olen juuri sellainen ihminen, että minulle saa toitottaa vaikka kuinka pitkään, mutta jos itse en ole sitä mieltä, niin turha toivo. Minun pitää vain itse tajuta asiat ja silloin vasta toimin. Myös yleensä jos päätän aidosti jotain, niin sen myös teen. Minua on kuitenkin vaikea myös saada tekemään jotain, jos olen toisin päättänyt. Siispä jäärä.

Kondiittori - Tuleva ammattinimikkeeni, mikäli sikäli viedään koulu loppuun asti (ja sehän viedään!). Joten leivontaa tulee olemaan varmasti paljon, ehkäpä nekin pääsevät tänne blogin puolelle. Mutta tästä aiheestaa tulee varmasti juttua enemmän tai vähemmän.

Luottamus - Asia, joka on minulle todella tärkeä ja jota ilman ei voi mielestäni luoda minkäänlaisia ihmissuhteita. Itse kärsin lievästä luottamusongelmasta ihmisiä kohtaan, mutta sen eteen tehdään kovasti töitä. Ahdistaa nimittäin sellainen epäluottamuksen tunne. Moni varmasti allekirjoittaa sen, etteivät asiat vain toimi ilman luottamusta.


Matkustelu - Jos rahaa ja aikaa olisi, en varmaan pysyisi hetkeäkään paikallaan. Paljon on maailmassa nähtävää ja matkustelu on mielestäni vain niin antoisaa. Rakastan sitä, tunnen aina olevani niin elossa, kun pääsee johonkin uuteen maailmaan, tutustumaan uuteen kulttuuriin ja ylipäätänsä maiseman vaihdokset ovat aina hyvästä. Oppii joka kerta näkemään asioita uudella tavalla.

Nauraminen - Elämä on hauskempaa nauraen ja vaikka itsekin olen pessimistiksi kutsuttu ihminen, sanoisin kuitenkin että suhtaudun positiivisesti asioihin. Ristiriitaista ehkä, mutta niin se vain on. Nauraminen auttaa kaikkeen ja onhan se yksinkertaisesti paljon hauskempaa kuin itkeminen. Vaikka tosin sekin on ihan tervettä.

Oreo - Islannissa pääsin oikein kunnolla näiden makuun, kun siellä myytiin Oreoita maitosuklaa kuorukkeella. Vielä on kaksi keksiä jäljellä oikein pahan päivän varalle, mutta lisää pitäisi saada. Myös Milkan Oreo-suklaa on aivan taivaallista. Ah, niin hyviä.

Pamikyltsi - Eli kröhöm, minä. Nimi syntynyt monen vuoden takaa lempinimiä yhditämällä ja nyt se on sitten oikein kunnolla iskostunut minuun. Blogi kulkee sillä nimellä, instagram, snapchat ja moni muukin sillä nimellä minut löytää. Omalta vain tuntuu ja niinhän sen pitäisi olla. Ei minua kyllä pamikyltsiksi kutsuta, paitsi joskus joku saattaa heittää. Silti se on se nimi millä minut ehkä "tunnetaan".

Quotes - Jokaisen tytön ja Facebookissa on tullut huomattua että myös pojan, heikkous. Ovat vain niin osuvia ja ainakin itselle välillä kuvastavat juuri sitä, mitä ei aina saa itse sanotuksi. Kyllähän niistä saa motivaatiota, iloa ja lohtua elämään. Jep, jep.

Rento - Jos yhdellä sanalla pitäisi kuvailla omaa tyyliä, niin se varmaankin olisi se. Rento. Sellainen minä olen, pidän vain olemisesta, elämästä nauttimisesta. Tottakai niitä hektisyyksiäkin on elämässä, mutta kenellä ei niitä olisi?


Sushi - Tarviiko tähän edes sanoa muuta? Voin ylpeänä sanoa olevan sushi-addikti, en vain saa siitä tarpeekseni. Vieläkin näiden vuosien jälkeen, joka kerta se vain maistuu paremmalta. Ehkä tämä onkin se sushin kirous.

Tapaturma altis - No se minä kyllä olen. En tiedä mistä oikein johtuu, siitä että en oikein keskity minne astelen, vai siitä että minulla on oikeasti vain huonoa tuuria. Kumpi sitten onkaan, niin sen kanssa on opittu elämään, eikä se silleen itseään haittaa. Mitä olisikaan maanantai aamut ilman sitä, että kävelen päin tuolia ja löyn varpaani? Aika kivuttomia maanantai aamuja...

Uskonto - Tämä on vähän tällainen asia, josta en hirveästi puhu mielelläni muille. Koen, että uskoni on minun asia, eikä se muille kuulu. Uskonto on aina kiinnostanut minua ja voin sanoa uskovani johonkin meitä isompaan. En kuitenkaan tuo asiaa esille, joten jätän sen täälläkin näin maininta pisteeseen.

Voimistelu - Asia joka on ollut osa elämääni aina ja varmasti tulee aina olemaan. Niin iso osa minua, että en olisi sama ihminen ilman voimistelua. Se on vaatinut ja vaatii edelleenkin paljon, mutta ainakin toistaiseksi antaa enemmän.

Wtf - Menee tuohon samaan kategoriaan tuon Fuck-sanan kanssa. Eli tätäkin minulta kuuluu hyvin usein suusta. Tai enemmänkin tekstareiden muodossa. Myös toinen merkitys tälle eli where's the food, kuvaa minua oikein hyvin. Melko usein kun on jotkut tapahtumat, kyselen ruoan perään. Ja voidaan tuo melko-sana ottaa pois.

X-tatuointi - Roomalainen luku 10, jolla on minulle enemmän merkitystä kuin varmaankaan edes itse tajuan. Tatuoinnin merkityksestä, oton syystä yms. pääsee lukemaan enemmän TÄSTÄ.


Yö-ihminen - Jotkus ihmiset nauttivat aamuista ja ovat silloin tehokkaimpia. Minulla se on ilta tai enemmänkin yö. Silloin tuntuu että aivot ovat parhaimmassa iskussa. Rakastan kaikkia yö seikkailuja, syvällisiä keskusteluja öisin ja muutenkin jotenkin yötä.

Zoo - Eläintarhat on vain niin se minun juttu. Varsinkin kun oltiin Kristan kanssa muutama vuosi takaperin Berliinissä, olin kuin taivaassa. Näin eläimiä joita en ollut nähnyt koskaan ja muutenkin olihan se aivan omaa luokkaansa verrattuna tähän Suomen pieneen, mutta nostalgiseen Korkeasaareen. Varsinkin Berliinissä ihastuin jääkarhuun, joka oli kyllä todellinen linssilude.

Ålands pojkar - Juu. Tähän oli vähän haaste keksiä, mutta kyllähän siihenkin sitten löytyi oma juttunsa. Pohjoismaalaisen näköiset jäbät ovat vain minusta sitä jotain. Jokaisella nyt kun on se oma makunsa. Tuo siis minun. Tiedoksi nyt.

Älä häiritse-tila - Noh, tästä minut varmaankin lähipiirissäni nykyään tunnetaan. Ongelma vain on siinä, etten itse osaa olla ilman sitä, vaikka tiedänkin kuinka ärsyttävää se on. Se etten vastaa puheluihin. Niin. Ehkä voisin kyllä alkaa opettelemaan sen pois ottoa. Ihan vain muiden mielenrauhan takia. Ja sen takia, että en nykyään voi enää valittaa siitä, että miksi puheluihini ei vastata, kun en niin itse tee.

Öljyn loppuminen - Omakotitalot ovat ihania, mutta sen huono puoli on se, että kun öljy loppuu, loppuu myös lämmin vesi. Ja voi kyllä, olen seisonut suihkussa shampoot hiuksissa ja lämmin vesi on loppunut naps. Se tosiaan loppuu kuin seinään, ilman mitään varoituksia. Hirveää.



2 kommenttia:

  1. Mielenkiintoinen postaus! Tällaisia elämäni aakkoset -postauksia on aina kiva lukea :)

    http://marjukkakatariina.blogspot.fi

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!