perjantai 7. maaliskuuta 2014

the fault in our stars


Koska englannin kirjoituksiin sellainen "oppikirja käteen ja lue" ei todellakaan sovi minulle, suositteli Annis, että lukisin englanniksi jonkun kirjan. Hänellä oli jo kirja mielessä, the Fault in Our Stars. Minulla ei ennestään ollut mitään käsitystä kirjasta, en ollut koskaan kuullut ja Annis vakuutteli sen olevan hyvä. Leffakin saapuisi tänä kesänä.

Olen hyvin nirso mitä tulee kirjoihin, luen vain tietyn tyyppisiä ja jotenkin en tule koskaan kokeiltua mitään uutta. Yleensä siis osatan kirjat joita luen, ja ne rajoittuvat pitkälti samoihin kirjailijoihin. Tyttömäisiä kirjoja en omista, sekä minulla ei taida olla yhtäkään kirjaa, joka olisi tähän päivään perustuva tai todellisuuteen soveltuva. On niitä kyllä luettu, esim. Lauren Conradin kirjoja, mutta kirjastosta lainattu. Nyt kun asutaan täällä, en ole kirjastossa käynyt. Liian hankalaa ehkä. Tai sitten ei. Ajan puutetta.
En siis tosiaan tiennyt mitä odottaa, mutta olen nyt kirjan luettua niin kiitollinen Annikselle, että hän suositteli tätä kirjaa minulle ja lainasi sen. Niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin, tämä kirja oikeasti muutti suhtautumistani elämään. Syvällistä...


En kerro kirjasta itsestään mitään, sillä en halua viedä sitä tunnetta jonka itse sain kirjaa lukiessa niiltä, jotka eivät tästä tiedä mitään. Kuitenkin tämä kirja snobi suosittelee, että se on hyvä lukea. Varautukaa kuitenkin siihen, että nenäliinoja löytyy läheltä. Itse itkin sellaiset kevyet 2,5h. kun luin kirjan loppuun. Loppu oli pakko lukea vielä uudestaan ja uudestaan ennen kuin hyväksyin tosiasiat.

//Minä, hehe....//

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!